‘Believe it or not’ is op een donderdagavond spontaan ontstaan na het kijken van een tv-programma over ondernemen. Thema van het programma was: Hoe origineel is je product en hoe draag je de boodschap van je product uit? Vooral deze laatste zin was de trigger; Hoe draag je als christen de boodschap van het evangelie uit?
Dit kan natuurlijk op heel veel verschillende manieren en één ervan is door middel van kleding. Nu bestaan er al heel veel verschillende soorten “christelijke” kleding, maar ik wilde iets anders. De Bijbel staat immers vol met teksten en beloften maar het is aan de lezer om deze teksten en beloften te geloven.
Believe it or not stelt deze vraag door middel van het logo met daaronder een Bijbeltekst. De drager mag deze tekst (uit)dragen en uitleggen. Het is aan de ander om het te geloven of niet.
Ik heb in de praktijk gemerkt dat het logo op de kleding inderdaad aanzet tot gesprek. Dit komt mede doordat de Bijbeltekst niet volledig is uitgeschreven maar als afkorting Joh. 3:16 onder het logo staat. Door de tekst te vertellen kom je al snel in gesprek en kun je de vraag stellen: Believe it or not.
Voor mij gaat ‘Believe it or not’ om het uitdragen van het evangelie en niet om het verdienmodel. De winst gaat naar nader te bepalen goede doelen, zodat we als merk ook op deze manier tot zegen mogen zijn.
De kleding wordt via onze website: www.believeitornot.nl verkocht. In de komende maanden zal de collectie verder worden uitgebreid. Zo zal het ook mogelijk worden om andere teksten onder het logo te plaatsen.
Speciaal voor de lezers van Revive heb ik een kortingscode aangemaakt. Bij gebruik van de code revive2021 krijgen de lezers 15% korting op hun hele bestelling.
Acts 1:8
“But ye shall receive power, after that the Holy Ghost is come upon you: and ye shall be witnesses unto me both in Jerusalem, and in all Judaea, and in Samaria, and unto the uttermost part of the earth.”