Checklist met 21 punten: ben je een lauwe christen?

“Als je dicht bij de Here bent, ben je heet en vurig voor Hem. Raak je van Hem verwijderd, dan word je lauw en word je koud. De Heer wil niet dat wij lauw worden. Hij wil dat wij vurig blijven voor Hem! Openbaring 3:15-17 spreekt daar ook over.”

Doorbraken
Predikant en evangelist Roeles Nelom moedigt zijn broeders en zusters aan om waakzaam te zijn en vooral niet lauw te worden. In zijn video noemt Roeles 21 symptomen waaruit blijkt dat je aan het aan het afkoelen bent voor de Heer. In dit artikel delen wij een aantal punten die tussen jou en God in kunnen staan en echte doorbraken verhinderen.

“Wanneer je vurig bent voor God zet je Zijn Woord ook om in de praktijk.”

Here we go!
Roeles begint met het eerste punt: “Gebed bestaat niet in jouw leven of het is zelden of mechanisch. Je bidt vanuit jouw hoofd of vanuit een bepaalde gewoonte, maar je bidt niet meer vanuit jouw hart.” Hij vervolgt met: “Je kent het Woord van God, maar je leeft en handelt daar niet naar. Wanneer je vurig bent voor God zet je Zijn Woord ook om in de praktijk.”

“Je leeft in de zonde en je voelt je er niet slecht over. Dan is het echt tijd om terug te keren naar de liefde van God zodat de Heilige Geest jou kan overtuigen van jouw zonde. Het is een teken dat je niet alleen lauw bent geworden, maar ook koud.” Dit is volgens Roeles ook een van de symptomen die geestelijke groei belemmeren.

“Kijk in jouw hart en vraag de Heilige Geest om jou te helpen.”

“Je gaat naar de kerk om iets te voelen in plaats van te luisteren en er iets mee te doen. Wanneer je gaat om een manifestatie te voelen, maar je bent niet bereid om toe te passen wat je hoort, dan is er iets mis. Kijk in jouw hart en vraag de Heilige Geest om jou te helpen.”

Wees realistisch
Roeles vraagt zijn kijkers echt eerlijk naar zichzelf te kijken. “Een ander symptoom is: Je ziet jouw geestelijke leven door een roze bril. Alles is goed en je kijkt niet meer kritisch naar jezelf. Daarom is ook deze checklist: kijk eerlijk naar jezelf en evalueer jezelf. Ga niet kijken door een roze bril, maar wees realistisch.”

Wil jij weten wat jouw score is op deze checklist of wat jij eigenlijk zou moeten aanpakken in jouw geloofsleven? Bekijk dan nu de video van Roeles!

Website: HOME – ROELES NELOM ✝️
YouTube: Roeles Nelom – YouTube
Facebook: Roeles Nelom | Facebook

Vergelijkbare artikelen

Reacties

Nieuwsbrief

Lees dagelijks wat God doet in Nederland!

Laatste verhalen

Jennifer werd bevrijd van de geest van Izebel: “We waren radeloos”

Jennifer Guetta is onderdeel van een atheïstisch gezin dat niet gelooft in het bestaan van een God. Echter raken ze door nieuwsgierigheid verstrikt in...

Hoe je leven verandert als je geen wees meer bent, maar een zoon of dochter

Het zoon- en dochterschap in het geloof is een onderwerp dat voor mij erg leeft. Het gaat over wie je bent, je identiteit ontdekken...

Religieuze organisaties leveren Rotterdam jaarlijks 200 miljoen euro op

Kerken en andere levensbeschouwelijke organisaties in Rotterdam leveren de overheid jaarlijks zo'n 200 miljoen euro op. Dat blijkt uit een onderzoek van het Verwey-Jonker...