Terwijl de zomer voorbij is, het corona-nieuws de wereld domineert en we weer afstevenen op het donkere feest Halloween, voelt de wereld als een donkere plek, zegt Laurens Post van de kinderorganisatie Make Some Noise Kids. Daarom hebben ze de campagne #LICHT opgestart, met lied dat Licht heet.
“We hadden het idee van deze campagne al voor de corona-uitbraak opgezet, maar juist in deze tijd voelt het als puzzelstukjes die in elkaar vallen”, zegt Post.
Hij vertelt. “Als christelijke kinderorganisatie geven we elk jaar muziek uit, evenals magazines en materialen voor kinderen. Het afgelopen jaar merkten we dat Halloween steeds groter werd en ook meer impact had op kinderen. Toen zeiden we tegen elkaar: ‘Hier moeten we iets mee.’”
“We wilden niet tegen Halloween ageren, maar juist positieve berichten gaan verspreiden.”
“We wilden niet tegen Halloween ageren, maar juist positieve berichten gaan verspreiden. Vooral nu de wereld donkerder lijkt te worden. In januari hebben we het lied ‘Licht’ geschreven die afgelopen zaterdag is uitgekomen. Afgelopen zaterdag zijn we ook gestart met de campagne #LICHT. De boodschap is: laten we helder licht verspreiden met elkaar.’
Materialen
Voor deze campagne zijn verschillende materialen gemaakt. Voornamelijk als aanzet tot actie hebben we #LICHT t-shirts gemaakt, om kinderen en volwassenen aan te sporen om deze shirts aan te trekken en ermee op de foto te gaan. Hiermee kun je licht verspreiden. We hopen dat hiermee nieuwsgierigheid opgewekt wordt, waardoor mensen mogelijkheden hebben om over Jezus te vertellen.”
“Ja, dat is honderd procent door God geleid. Super bijzonder hoe dit samenvalt.”
Juist in deze corona-tijd is deze campagne echt een ‘voor een tijd als deze-moment’, zoals beschreven staat in Esther. “Ja, dat is honderd procent door God geleid. Super bijzonder hoe dit samenvalt. Ik ben heel benieuwd naar de impact en ik hoop dat het bij mensen binnenkomt.”