Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het Privacybeleid.
Accepteren
ReviveRevive
  • Home
  • Nieuws
  • God in Nederland
  • Geloof
  • Agenda
  • Over ons
  • Doneren
Zoeken
Categorieën
  • Nieuws
  • God in Nederland
  • Geloof
  • Agenda
  • Over ons
  • PREMIUM
  • Getuigenissen
  • Evangelisatie
  • Dagelijks leven
  • God in de wereld
Organisatie
  • Over ons
  • Doneren
  • Contact
  • Privacyverklaring
Account
  • Mijn bladwijzers
© 2022 Revive.nl
Lezen: Jesse en Turpijn ontwerpen hippe ‘getuigende’ kledinglijn: “Geloofsteksten in strakke stijl”
Delen
Log in
Aa
ReviveRevive
Aa
  • Nieuws
  • God in Nederland
  • Geloof
  • Agenda
  • Over ons
  • PREMIUM
  • Getuigenissen
  • Evangelisatie
  • Dagelijks leven
  • God in de wereld
Zoeken
  • Categorieën
    • Nieuws
    • God in Nederland
    • PREMIUM
    • Geloof
    • Getuigenissen
    • Evangelisatie
    • Evenementen
    • Dagelijks leven
    • God in de wereld
  • Organisatie
    • Agenda
    • Over ons
    • Doneren
    • Contact
    • Privacyverklaring
  • Account
    • Mijn bladwijzers
    • Voeg nieuw evenement toe
Heb je een bestaand account? Log in
Volg ons
© 2023 Revive.nl
Revive > God in Nederland > Jesse en Turpijn ontwerpen hippe ‘getuigende’ kledinglijn: “Geloofsteksten in strakke stijl”
God in Nederland

Jesse en Turpijn ontwerpen hippe ‘getuigende’ kledinglijn: “Geloofsteksten in strakke stijl”

Dick van den Bos Gepubliceerd 9 maart 2021
Delen
5 min leestijd
Delen

Jesse le Comte en Turpijn Bron hebben een grote passie om hun geloof te delen, en daarnaast zien ze ook het belang van mooie, stijlvolle kleding. Ze besloten dit te combineren. “Je kunt als christen een shirt van Burger King dragen met ‘Jesus is King’, maar we willen graag een stijlvolle variant aandragen. Mooie kleding, waarop het geloof naar voren komt.” Ze besloten in mei 2020 het bedrijf ‘Reliance Wear’ op te richten, waarmee ze kleding verkopen met hippe stijl en christelijke boodschappen.

“Het is mooi om als christenen de boodschap van het evangelie op stijlvolle wijze uit te dragen”, zegt Jesse. Turpijn: “Het is leuk om er fatsoenlijk bij te lopen en tegelijkertijd mensen te inspireren met goede christelijke boodschappen. We denken goed na over de inhoud van de boodschappen.”

“Jongeren willen er heel stijlvol bijlopen. Ze hebben liever een duur merkje, zoals Nike, Daily Paper of Tommy Hilfiger dan goedkope spullen. Een goede stijl is belangrijk voor mensen in deze tijd…”

Influencers
Turpijn: “Op social media zie je veel influencers die shirts dragen van honderden euro’s. Dat zorgt ervoor dat mensen het gaan kopiëren. Een vriend van mij kreeg een vaste baan en ging meteen dure onderbroeken van Calvin Klein halen, met dure schoenen en shirts erbij. De reden is dat hij het op YouTube zag en er graag bij wel horen. Natuurlijk is een merk leuk, maar dit gaat wel ver.”

“Voor mij persoonlijk is het belangrijker en mooier om iets te dragen van wat ik geloof, dan een duur merk.”

“Voor mij persoonlijk is het belangrijker en mooier om iets te dragen van wat ik geloof, dan een duur merk.” Ze zien graag hoe mensen in hun omgeving dit ook doen. “Wil je het aantrekkelijk maken voor de jeugd, dan moet het van hoge kwaliteit en goed afgewerkt zijn. Dat slaat wel aan.”

Reliance Wear gaf alleen zwarte en witte kleding uit, maar inmiddels zijn ze volledig overgestapt op zwart. “Dat is de kleur die het meest gedragen wordt en het past overal bij. Het maakt eigenlijk niet uit wat voor broek of schoenen je draagt, het past bij een zwart shirt.” De stijl van de letters variëren, ze hebben niet een vast lettertype.

In grote lijnen komen de teksten rechtstreeks uit de bijbel. “We hebben bijvoorbeeld een tekst met ‘7×70’, wat natuurlijk gaat over Jezus die zei dat we zoveel keer, en nog vaker, moeten vergeven.”

“De missie van ons bedrijf is: ‘Draag je geloof’. Het is belangrijk om zo het geloof uit te dragen, waarna je vanzelf wel vragen krijgt van mensen en over Jezus kunt vertellen.”


Ook zijn er shirts met teksten als ‘forgiven’, wat gaat om het offer van Jezus aan het kruis, of ‘peace’, wat duidt op de vrede van God die we hebben en mogen uitstralen.

Evangelie
Turpijn vertelt hoe hij zelf al merkte hoe zo’n shirt een mooie eyeopener is om het evangelie te delen. “Het helpt je om makkelijker met mensen over het geloof te praten. Ik had bijvoorbeeld het shirt ‘famous enough’ aan – ontworpen door een ander bedrijf -, wat betekent dat wij zelf beroemd genoeg zijn, dus de glorie aan Jezus moeten geven. Daar kreeg ik veel vragen over, waardoor ik kon getuigen over mijn geloof.”

Jesse: “De missie van ons bedrijf is: ‘Draag je geloof’. Het is belangrijk om zo het geloof uit te dragen, waarna je vanzelf wel vragen krijgt van mensen en over Jezus kunt vertellen.”

Lezers van revive.nl krijgen een korting van 15 procent op de kleding van Reliance Wear. Kortingscode: REVIVE15.

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Lees wat God in Nederland doet!
Dick van den Bos 9 maart 2021
Deel dit artikel
Facebook TwitterEmail Print
Delen
Vorig artikel Rolstoel de lucht in, ‘iemand met 25 jaar MS geneest’
Volgend artikel ‘Wie oren heeft die hore’ – hoe goed kun je horen?

Blijf verbonden

7.5k Volgers Like
979 Abonnees Abonneren

Populaire artikelen

Voorganger Bert de Haan raakte zeven jaar geleden zijn bediening kwijt. “Ik zie hoe God herstelt en alle dingen nieuw maakt”
Waarom is tongentaal belangrijk en hoe ontvang je het?
Tim Meijer: “Ik kan best eigenwijs zijn, maar ik heb mijn hele bedrijf overgegeven aan God”
Frits Rouvoet en Annelies van Til zittend aan een tafeltje
Frits en Annelies staan symbool voor ‘out of the box’ denken in prostitutiewereld: “Hotels zijn blij dat we er zijn voor escortdames”
//

Het is ons verlangen dat onze lezers ‘revived’ worden en Jezus nog meer liefhebben en Hem met passie zullen volgen.

ReviveRevive
Volg ons

© 2022 Revive.nl

  • Over ons
  • Doneren
  • Contact
  • Privacyverklaring
Inschrijven!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit ons laatste nieuws, video's, podcasts etc..

Afmelden op elk gewenst moment.

Removed from reading list

Ongedaan maken
Welkom terug!

Log in op uw account

Account aanmaken Wachtwoord vergeten?