Kenneth adverteert met grote billboards langs drukke snelwegen over Jezus’ komst: “Mensen zijn moe, ze hebben Hem nodig”

Langs drukke snelwegen waar honderdduizenden mensen voorbijrijden, staan grote billboards met de tekst: ‘Het einde is begonnen. Blijft u straks achter? Kies Jezus’. Initiatiefnemer hierachter is Kenneth Kerver (25). “We willen een massa-impact maken, om te zaaien in alle zielen die achterblijven in de grote verdrukking”. In dit artikel legt hij dit statement uit en legt zijn hart erachter uit.

Het verlangen om dit billboard te plaatsen lag al langere tijd op Kenneth’s hart. “Steeds als ik op de snelweg langs grote billboards reed, zei ik tegen mijn vriendin: ‘Eigenlijk moeten we zo’n groot billboard plaatsen met de tekst: ‘Jezus komt spoedig.’’ Maar ik dacht persoonlijk dat het erg duur zou zijn en dat ze die tekst nooit zouden accepteren.”

Toch kreeg hij sterk op zijn hart om bedrijven te gaan benaderen, onder het mom van ‘Nee heb je, ja kun je krijgen.’ Ook riep hij zijn YouTube-abonnees op om te helpen. In no time kwam er veel geld binnen. “Toen besefte ik: ‘Ik moet nu in gebed gaan om ervoor te zorgen dat deze boodschap naar buiten komt.’”

Snelle gebedsverhoring
Kenneth kwam ook bij een accountmanager terecht die besloot om hem te gaan helpen om de boodschap van het billboard naar buiten te brengen, omdat twee bedrijven niet in zee wilde met de uiting. ”Het was een hele snelle gebedsverhoring.” Ook een goede ontwerper kwam op Kenneth’s pad, waardoor het plan steeds concreter werd.

“De mooiste plek is bij schiphol, daar rijden erg veel mensen langs”

“Zo’n billboard kost 1500 euro per week voor een locatie. Voor ongeveer een ton kun je het er een jaar neerzetten. Ik heb nu drie keer een campagne gehouden van 50.000 euro. Daarmee hebben we een massabereik gehad van zo’n 6-7 miljoen mensen per campagne.

We projecteren ook in Venlo en Maastricht, de meer katholieke gebieden. Maar de mooiste, drukste plek is bij Schiphol. Daar rijden erg veel mensen langs.”

Wederkomst
De teksten van Kenneth gaan uitsluitend over de opname en de wederkomst. Hij legt uit waarom hij daarvoor gekozen heeft. “Ik heb ook getwijfeld om de tekst uit Mattheüs 11 te plaatsen ‘Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal je rust geven.’ Dat is in de donkere dagen natuurlijk een mooie tekst.

Maar ik heb het ook voorgelegd bij mijn YouTube-abonnees en de grote meerderheid had ook een voorkeur voor een tekst over Jezus’ terugkomst. De reden hiervoor is dat teksten over Gods liefde heel cliché zijn. Voor ons is het een hele duidelijke realiteit, maar veel ongelovigen om mij heen denken: ‘Daar heb je weer zo’n christen.’ 

Als je met een indringende tekst komt, dan gaan mensen heel serieus nadenken. Ik zie dat de bezoekers van mijn website, die ook afgedrukt is op de billboards, enorm is toegenomen.”

Opname
Volgens Kenneth’s overtuiging staan we dichtbij de opname. Hij gelooft dat Jezus de toegewijde christenen komt halen, waarna de rest van de mensheid de grote verdrukking meemaakt. Hij gelooft dat dit billboard hier een belangrijke rol in gaat spelen.


“Ik denk dat we vooral aan het zaaien zijn voor de grote verdrukking. Natuurlijk krijgen we mails van mensen die erdoor zijn aangeraakt. Maar ik geloof dat Openbaring 7 snel realiteit gaat worden, waar geschreven staat over ‘een schare die niemand tellen kan.’ Dat zijn de mensen die tot geloof komen tijdens de grote verdrukking.”

“Mensen die het billboard nu zien, herinneren zich dan dat ‘die christenen’ toch gelijk hadden”

“Ik geloof niet in een opwekking in deze tijd, maar in een opwekking tijdens de grote verdrukking. Mensen die het billboard nu zien, herinneren zich dan: ‘Hadden die christenen met hun billboard toch gelijk!’”

Vrucht
Toch ziet Kenneth wel degelijk ook vrucht in deze tijd, vertelt hij. “Ik krijg mails van mensen die bijvoorbeeld net tot bekering zijn gekomen, of geraakt zijn. Een man kwam op de site en vroeg ons voor meer informatie. Hij zei: ‘Ik wil niet naar de hel gaan.’ Ook al staat er niets over de hel op de borden, op onze site spreken we wel over het oordeel. We moedigen mensen aan om de liefde van de Heer te ervaren in deze tijd. Ik geloof dat die man nu tot levend geloof is gekomen.”

“Mijn absolute drive is de bewogenheid met verlorenen. Als ik in de supermarkt loop of in de binnenstad van Rotterdam, dan zie ik het verdriet bij mensen in de ogen. Ze zijn vermoeid en hebben wallen onder hun ogen. Ze weten niet waar het met de wereld naartoe gaat. Ze hebben Jezus nodig.

Maar als wij ons bekeren van onze slechte wegen en aan Christus gelijkvormig willen zijn, dan ligt er een eeuwige hoop klaar. Dan hebben we het eeuwige leven!”

Reacties

Vergelijkbare artikelen

Nieuwsbrief

Lees dagelijks wat God doet in Nederland!

Laatste artikelen